Select Page
ZDRAVE NAVIKE U ISHRANI: JEDITE SPORO

Većina zdravstvenih problema povezana je sa prekomernom telesnom težinom, lošom ishranom i pogrešnim načinom tretiranja hrane, upozoravaju stručnjaci. Pored zdrave ishrane, koja treba da postane stil života, bitan je i način na koji konzumiramo hranu. Ako naučite kako da kontrolišete unos hrane, naučićete mnogo i nikada više nećete se mučiti sa iscrpnim dijetama.

 

Jesti polako i pažljivo, trend je koji vas može dovesti do mnogo zdravijeg i uravnoteženijeg stila života. Dakle ako želite da smršate, smanjite količinu hrane, ali ne samo to, jedite polako i sporo, poručuju stručnjaci. 

 

JEDITE SPORIJE, često smo čuli ovo od stručnjaka za ishranu, ali šta to zapravo znači? Da li je u našoj kulturi toliko uvrežen način brzog konzumiranja hrane, takoreći “s nogu” da smo potpuno zaboravili da je hrana užitak i da ćemo pažljivim i sporim konzumiranjem hrane više uživati i manje se gojiti.

 

U nekih zemljama poput Francuske i Italije višesatna pauza za ručak se podrazumeva. Mnoge radnje se zatvaraju u vreme ručka, a zaposleni imaju vaučere koje mogu iskoristiti u obližnjim marketima, kantinama, restoranima. Uz ručak, Italijani i Francuzi konzumiraju vodu ili vino (ali u umerenim količinama). Prava mera dovodi do potpunog užitka. U ovim zemljama konzumiraju se visokokvalitetne namirnice poput maslinovog ulja, svežeg voća i povrća, mnogo sira, vrlo malo industrijske i konzervirane hrane. Francuzi posebno naglašavaju važnost kontrolisanja porcija i uživanja u svakom zalogaju. Kultura jedenja deo je opšte kulture ponašanja. Zato Italijani mogu sebi priuštiti uživanje u pastama, pizzama i slatkišima, opet u umerenim količinama. 

Ova tehnika se zasniva na promeni svesti tokom obroka, promeni navika i stilova konzumiranja hrane. 

Prednosti sporog konzumiranja hrane su brojne:

Temeljno i sporo žvakanje hrane olakšava rad želuca, poboljšava probavu i čitav kardiovaskularni sistem. Smanjuje mogućnost pojave bola u želucu i stomaku nakon obroka, jer se hrana lakše vari.

Kada hranu žvaćemo pažljivo i polako, organizam uzima baš onoliko koliko je potrebno, brže se zasitimo i nema bojazni da ćemo pojesti više nego što nam treba.  Vremenom naš organizam sam naučiti i odredi koliko nam je hrane dovoljno za dnevne obroke.

Smanjuje stres tokom obroka, dok jedete na miru, bez telefona, lap topa ili televizora koji će vas ometati, daleko od radnog stola bićete opušteniji. Jer trepezarijski sto, ipak je pravo mesto za konzumaciju kvalitetnog obroka.

 

Ono što sigurno ne treba da zaboravimo su tri pravilno raspoređena obroka u toku dana. Obroci koji se zasnivaju na kvalitetnim i svežim namirnicama. Izbegavanje gaziranih pića, brze hrane, belog hleba i testa. Zaboravite na kasne večere, “obroke iz dosade”, jedite polako i umereno i sasvim sigurno izgledaćete lepše i zdravije.

Foto: pinterest

Izvor: grazia magazin