Select Page
POSTEPENO I ZDRAVO MRŠAVLJENJE: KLJUČ USPEŠNE DIJETE

Postepeno i zdravo mršavljenje je rešenje za trajno lepu i vitku liniju o kojoj neke žene dugo sanjaju. Iscrpne i stroge dijete, mnogima su noćna mora, jer žrtva ubrzo postane uzaludna, kada se posle dijete kilogrami kao bumerang vrate. Osobe koje mršave postepeno i ravnomerno gube oko 0,5 do 1 kg nedeljno i postižu više uspeha da trajno održave željenu telesnu težinu, navode stručnjaci.

Zdravo mršavljenje podrazumeva dugoročne promene u svakodnevnim navikama i u ishrani i u vežbanju. Unos kalorija treba smanjiti za 500 do 1000 dnevno, a kada dostignete željenu kilažu, zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost pomoći će vam da uvek imate lepu i vitku liniju.

Gubitak suvišnih kilograma poboljšaće krvnu sliku, smanjiti nivo holesterola i šećera u krvi, regulisati krvni pritisak. Stalno unapređenje navika u samom početku zahteva posvećenost, a kada takve navike postanu vaš stil života, nikada se više nećete mučiti sa iscrpnim dijetama.

Evo kako da to postignete:

Vodite dnevnik ishrane

Nedelju dana beležite šta, kada i koliko jedete. Tako ćete otkriti koliko obroka imate dnevno, da li posežete za brzim i slatkim obrocima iz dokolice ili grickalicama dok gledate omiljeni film. Ovo će vam pomoći da uvidite loše navike i radite na njima.

Korigujte nezdrave navike

Pre svega, jedite sporije.

Opširnije o tome u tekstu ZDRAVE NAVIKE U ISHRANI: JEDITE SPORO

Jedite onda kada ste gladni,po ustaljenom ritmu, 3 obroka dnevno i jedna užina poželjna su dnevna rutina.

Nemojte preskakati obroke, ali nemojte jesti iz dosade ili kada ste nervozni.

Planirajte i pripremajte obroke unapred, kako biste uvek imali spreman zdrav i izbalansiran obrok.

Ishrana bazirana na mnoštvu voća i povrća doneće ne samo željenu težinu već i trajno formirati zdrave navike

Stop prejedanju

Brzi unos hrane ima brojne negativne posledice, najčešće dovodi do prejedanja, lošeg osećaja posle obroka, nadimanja, bolova u stomaku. Sporijim unosom hrane, znaćete kada ste zaista siti i kada treba prestati sa jelom. Ne morate uvek pojesti sve iz tanjira. Odredite količinu unosa i ne dosipajte u tanjir.

Prepoznajte uzrok prejedanja

U dnevnik ishrane takođe unesite sve ono što vas podstiče na povećan unos hrane.

Jedete u društvu ili kada ste sami? Jedete kada ste nervozni, kada ste tužni ili napeti? Šta radite kako biste to ispravili? Kada prepoznate signale, pretvorite ih u pozitivne promene. Ne jedem kada sam nervozna. Ne jedem kada mi je dosadno. Ovo će vam pomoći da trajno održite dobar odnos prema hrani.

Fizička aktivnost

Najmanje 60 minuta fizičke aktivnosti svakog dana neophodno je ukoliko želite zdravo i lepo oblikovano telo. Bavite se aktivnostima koje vam prijaju, brzi hod ili trčanje, ples ili aerobik, preskakanje konopca, vožnja bicikla… kombinacijom ovih aktivnosti postićićete ono što želite. Najmanje 3 puta nedeljno odradite kardio trening, na internetu postoji mnogo videa koji će vam pomoći i inspirisati vam da vežbate redovno.

Trčanjem postižete gubitak kalorija i trajno lepo i izvajano telo

Za detaljno isplaniranu, zdravu i izbalansiranu dijetu, kao i inspiraciju za slatke poslastice koje možete konzumirati, pratite sledeće postove u rubrici zdravlje i fitness.

 

Foto: pinterest